ترموود یا چوب فرآوری شده

ترموود یا چوبی که تحت عملیات حرارتی قرار گرفته یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین فن آوری های روز جهان در صنعت نمای ساختمانی می باشد که در این عملیات چوب درختان را پس از انجام عملیات حرارتی پیچیده در مقابل شرایط سخت اقلیمی مقاوم ساخته و آماده استفاده در نمای ساختمان ها می نمایند.
ترموود عموما از دو گونه درخت کاج و زبان گنجشک تهیه می گردد. چوب درخت کاج جزو نرم چوب ها بوده که با اعمال عملیات ترموود به یکی از بهترین متریال ها برای استفاده در محوطه های باز، مخصوصا نمای ساختمان ها تبدیل می شود.
چوب زبان گنجشک جزو دسته سخت چوب ها بوده که با عملیات فرآوری (ترموود) بر مقاومت آن افزوده می شود. این رده از چوب های فرآوری شده علاوه بر قابلیت استفاده در نماها، قابلیت استفاده در کف سازی (دکینگ) را نیز دارا می باشند.

pine-profile ash-profile

رنگ چوب های ترموود با توجه به مدت زمانی که در کوره های عملیات حرارتی قرار می گیرند و همچنین دمای حرارتی که به آنها اعمال می شود متغیر است. همچنین مشخصات فیزیکی (اعم از مقاومت و ضریب انبساط و ...) نیز به دمای عملیات ترموود بستگی دارد. 

رنگ چوب های ترموود با استفاده از رنگ های پایه آب و پایه روغن مخصوص این کار قابل تغییر می باشد. رنگ های مخصوص این کار مقاومت چوب را در مقابل تابش اشعه خورشید افزایش می دهد و باعث ثبات رنگی چوب می شود. ترموود ها از نظر فیزیکی در مقابل شرایط جوی بسیار مقاوم می باشند ولی برای حفظ و ثبات رنگ چوب ها استفاده از رنگ های مخصوص این کار با توجه به نوع چوب توصیه می گردد. 

thermo-colors

 

مجموعه الیزه با همکاری شرکت SLP اقدام به ارائه تمامی پروفیل های استاندارد ترموود نموده و تمامی خدمات مربوط اعم از رنگ، زیرسازی و نصب با اکیپ های مجرب را ارائه می نماید. 

تصاویر

9
furniture3
furniture2
furniture1
IMG_20150719_154652
IMG_20150719_144118